Přeskočit na hlavní obsah

To jsem já




Byla jsem baculaté dítě, baculatá holka a teď jsem baculatá máma. Je mi blíž ke 40 než ke 30 a chci zlepšit své tělo a svůj život.  

Sport mě nikdy moc nebavil, u nás doma se nepěstoval a já si raději četla nebo hrála hry, než abych něco dělala. O zdravé stracě ani nemluvě. Prostě typická 90's rodina se všemi neduhy a zlozvyky. 

Zato diet, těch se doma pěstovalo spousta. Každý z vás určitě už slyšel třeba o tukožroutský polívce, žejo? Od té doby mam hrůzu z vůně vařené papriky a zelí! 

Já sama jsem vyzkoušela redukční jídelníčky, jídelníčky na míru, low carb, přerušovaný půst, počítala jsem gramy a kalorie, honila proteiny a vlákninu. Cvičila jsem každý den, programy na posilování, kardio. 

Nejvíc jsem vždycky zabrala, když se číslo na váze přiblížilo trojcifernému. A že ho několikrát překročila, to je jasný. 


A tak tu jsem, od listopadu 2021 jsem rozjela cvičení každý den, cítila jsem se skvělě a bavilo mě to. Ironborn program od Darebee v kombinaci s kardio/fitness/aerobic cvičením od Leslie Sansome Walk At Home. Cvičila jsem denně, těšila jsem se na to. Ale úbytky žádný, nevšimla jsem si jediné změny na váze ani vizuálně. Chtělo to prostě upravit jídlo. Už se to zmiňovalo milinkrát, ale hubnutí opravdu začíná v kuchyni. 

Začala jsem tedy znovu s IF - itermitting fasting neboli přerušovaný půst. Pokud jste zdraví, netrpíte žádnými zdravotními problémy, nemáte cukrovku (na tu je IF skvělé, ale JEDINĚ po konzultaci a pod dozorem vašeho doktora), je IF skvělá cesta. 

V podstatě si den rozdělíte na 2 různě velké části, v té menší máte eating window - okno na jezení, a ta druhá je fasting window - půstová část. Nejčastějšími půsty jsou 16:8 (16 hodin půstu a 8 jídla), 14:10, 20:4. Časté jsou i tzv OMAD (= one meal a day, jedno jídlo za den).

Říká se, že při IF je jedno, co v jedlém okně jíte, podstatné je čas půstu, ale i tak jsem si podle kalkulačky určila přibližný příjem a rozdělení živin, a pro svůj vlastní dobrý pocit si jídla plánuji den dopředu na Kalorických tabulkách. Je to vlastně strašně pohodlný, když si pak chystám jídlo, jen mrknu do tabulek, a házím na talíř :) 

Co bych ještě chtěla dodat - při IF opravdu v nepůstovém okně netlačíte jídlo celých 8 (6 nebo kolik chcete) hodin, jen si množství jídla na den musíte vmáčknout do omezeného času :) 


A proč že jsem si založila blog na to, co dělá taková hromada dalších dívek a žen? Abych se měla kde vypsat, abych si zaznamenávala svoje progresy a úspěchy a abych to měla všechno pohromadě :)


Tak ahoj,

vaše Petronela

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jídlo 14.2. - 20.2.

 Je pondělí, takže tu dám nějaké shrnutí jídla za poslední týden (14. února - 20. února):  Pondělí (to se moc nedařilo, prostě pondělí) Úterý Středa Čtvrtek (další ne uplně povedený den, ale celkový příjem není tak zlý) (Byli jsme s chlapečkem v cukrárně, no) Pátek (tuky a bílkokviny, to je věčný problém) (Celkový příjem na 100%!) Sobota Neděle Jako jo, vidím to, problém s bílkovinami téměř denně. Rozhodně něco, na co je třeba se zaměřit.  Tipy, triky, nápady?